Stazom kaptolskih kneževa

18.03.2018.

Danas se u Kaptolu prikupilo nas, slovom i brojem, deset! Pet planinarki, pet planinara: Požega, Osijek i Slavonski Brod. Puno naših prijatelja se odlučilo hodati najavljenim stazama na manifestaciji „Papučki jaglaci“ koja se održavala samo nekoliko kilometara dalje od nas. Mi smo odlučili u malo manjoj gužvi malo više hodati pa smo prehodali rutu prošlogodišnje duže staze Međunarodnog dana planina – Stazom kaptolskih kneževa.

Krenuli smo cestom od centra Kaptola prema jezeru i istoimenom potoku Bistra, koji je toliko nabujao od kiše i otopljenog snijega da smo ga jedva prešli preko improviziranog mostića.

Nakon kratkog uspona dolazimo do arheološkog nalazišta iz starijeg željeznog doba Gradci – tumuli. Blata na putu je bilo taman za pola nego na Dilj gori prošli vikend, a i njega smo vješto izbjegavali hodajući kroz šumu.

Neprekidni uspon do lovačke kuće Vepar traje gotovo 8 km (ukupno dobivanje nadmorske visine je 744 metra) gdje smo napravili dužu pauzu.

Nakon polaska – počeo snijeg padati. Zahladilo. U kombinaciji s niskom naoblakom osjećaj kao da je sredina zime a ne da će za par dana stići nam proljeće. Rutom SPP-a brzo prolazimo Bazovu glavu i Klokočicu te se spuštamo na Poganu gradinu.

Ostaci gradine su vrlo mali, no vidljiva je strateška pozicija te lokacije koja dominira okolišem. Kako piše u brošuri „Srednjovjekovna baština Parka prirode Papuk“ Pogana gradina „je bila četverokutnog tlocrta, dimenzija oko 10 x 12 metara i zaštićena opkopima. Utvrdu kojoj se danas jedva naziru tragovi, na uzvišenom položaju duboko u Papuku, vjerojatno je dao sagraditi požeški prepošt u vrijeme nadolazeće osmanlijske opasnosti kao sigurno pribježište kanonicima Zbornog kaptola sv. Petra u Kaptolu.“

Laganim spuštanjem dolazimo do sela Doljanovci, odakle se poljskim putem vraćamo do mjesta polaska – stare utvrde u samom centru Kaptola.

Ukupno, s nekim malim skraćivanjima u odnosu na planiranu rutu, oko 19 km. Mala skupina, dosta brzo hodanje, već smo oko 15 sati bili nazad, tako da smo imali vremena na kraju i kavu popiti. Hodanje po brdima, druženje s prijateljima, ugodno provedeno vrijeme,…