Baranja trail 2024.

20.01.2024.

Ovo mi je peto sudjelovanje na Baranja trailu i bilo je tu svega: gubljenja, padanja, upadanja u bunar… Za mene je utrka uvijek budila pozitivne osjećaje. Do sad je to bio Night Trail, u lipnju mjesecu i kad sam vidio start u 14:00 sati, u siječnju – rekoh koji K!? Nisu normalni shebat će tako dobru utrku. Na start krećemo traktorom, mislim si dobro bar nešto od dobrog starog Baranja night traila, izlazimo iz traktora i vidim lovac na startu – super još nešto od dobrog starog BNT… Utrka starta nakon pucnja i počinje… Nije prošlo 2 km i grupa od 30 ljudi se gubi, odnosno ne prati markacije, jer svi smo kao ovce, a kad jedna ovca ne gleda ništa, ne gledaju ni druge i tako to krene… Nakon povratka na pravu stazu kreće ono što daje draž BT gore, dolje, surduk, blato, trnje, neuredne staze… sve ono što obožavam na BT. I tako sve prolazi do 13-og km, a ja kraj rijeke i znam da se još prije cilja moram popeti do repetitora i spustiti do sela, doduše znao sam i prije da su na ovoj utrci kilometri relativni, nekako se uspijevam popet gore i skotrljat dolje i uči u cilj. U cilju razmišljam sve je isto kao i prije. Jedno je sigurno Baranja trail je utrka koja nikad ne iznevjeri. Platiš 13 – dobiješ 17. Pa gdje to ima? Organizatorima kapa do poda. – napisao je Boris Presečan

*  *  *

Baranja trail 2024.  je trail utrka koja nudi izbor između kratke utrke (13km) i duge utrke (24 km) i dio je Slavonsko Baranjske Trail Lige. Start utrke je Popovcu, no nitko od trkača nije znao gdje točno, već nas je traktor u prikolicama prevozio desetak minuta do starta, a Cilj u društvenom domu Popovac. Organizator je Zelena točka Baranja & Siniša Jonjić, a ja sam danas pristupio kratkoj utrci od 13 km, na kojoj je nazočilo 59 sudionika, od čega 45 trkača i 14 trkačica. Vrijeme je bilo prohladno, ali sunčano. Na nekim dijelovima staze je sunce bilo toliko jako da nisam mogao gledati ravno već sam usmjerio pogled kao noj – glavu dolje i tako trčao. Staza utrke je bila dobro markirana i označena, no na prvom skretanju u šumu nas dvadesetak smo protrčali 500 m više, jer nismo vidjeli trakice, na takvom mjestu bi dobro došla mala tabla koja usmjeruje trkače. Bio sam na mnogo trail utrka, no ova je bila tehnički najzahtjevnija; puno snijega, leda, blata i prirodnih prepreka. Organizator utrke je uveo iznenađenje utrke pa nam produžio utrku za 4 kilometra što je danas vrlo rijetko pri organizaciji. Na mnogim dijelovima staze zbog konfiguracije terena i vremenskih neprilika nije se moglo trčati već hodati. A tamo gdje je bila nizbrdica i jak spust – nisi se mogao opustiti i trčati što brže već zbog poledice smo morali kočiti inače bi završili u nekoj ogradi ili žbunju. Okrepa na stazi nije bilo. Imali smo 4 kontrolne točke. 1. KT je bila u jednom od dva gatora i na njoj je nas desetak čekalo u redu kako bi ju procvikali, nešto slično kao čekanje u pekari. 🙂 2. KT je bila na spajanju duge i kratke kategorije, 3. KT je bila unutar neke napuštene kuće, a 4. KT kao šlag na torti je bila na jednom od devet nosača repetitora. Otišao sam do prvog i “poljubio vrata”, pa sam se okrenuo i vidio da je na drugom, naravno opsovao sam te hebne nosače. 🙂 I onda preko niske crnogorice trčimo da dođemo do ceste i kreće zaleđeni spust kojeg se ne bi postidjeli niti skijaši. Ulaziš u društveni dom, čekaš red da te upišu i zaustave vrijeme i pokušavaš uhvatiti nešto zraka da dođeš k sebi. Startni paket je bio dobar. Za kotizaciju od 20,00 € dobio sam dvije ledene kave, mesni obrok (bolognese), kvalitetan startni broj, te vrlo kvalitetnu toplu majicu dugih rukava. Finišerska medalja je bila od metala. Nakon utrke je bilo i razno raznih napitaka za  osvježenje. Ove godine imam cilj pokušati biti konstantan u SBTL-u i istrčati makar jednu dužu trail utrku od 20-ak kilometara. Danas je moglo biti bolje, da sam bio spremniji, ovo je definitivno nešto što će moje tijelo zapamtiti, a to mogu zahvaliti opakom igraču Siniši Jonjiću 😉 koji je pun iznenađenja. Kod njega papir trpi svašta! Sada znam – kada Siniša nešto organizira, da će biti više kilometara nego u opisu utrke, da će biti zajebancije oko kontrolnih točaka, a moguće da i elevacija ne bude slična onoj u raspisu. Drago mi je da sam vidio kolege trkače iz drugih mjesta koje poznam sa prošlih utrka. Okrećem se daljnjim treninzima za utrke koje slijede u sljedećem razdoblju. Čestitam svakom sudioniku Baranjskog Traila 2024. posebice najboljima. – napisao je Dejan Hadžikarić

* * *

A sad malo ja. 🙂

Prvo riječ-dvije o organizaciji utrke, s obzirom da Surduk trek alias Baranja (night) trail pripada kategoriji pustolovne avanture i kao takva nije uobičajena, drugima slična i tek blijeda kopija nekih tamo bezveznih trailova. 😉 Stoga i ne čudi što BT ima svoje vjerne poklonike i lude obožavatelje. Ako ćemo iskreno, pa tko bi normalan sve to radio? 🙂 Pri tome, dakako, mislim i na organizatore, i na trkače.

Baranja trail uvijek i iznova očara sudionike i razočara gubitnike. Očarali su nas ljepotom Baranje,  strašnim usponima, klizanjima i spuštanjima, na tom malenom, smiješnom brdu pokraj Popovca, a zatim i štrimpftastičnim dočekom koji je uključivao bezbrojne osmijehe, kvalitetan startni paket za sitne novce, švedski stol na kojem bi i Hobiti zadovoljno trljali trbuščiće, fotografi, a kasnije klopa, cuga, zagrljaji i suze na rastanku, nabubreni nosevi, šmrcanje i izjave tipa “vidimooo se dogodineeee”. 😉

Stariji sudionici znaju, da je baš sve na ovoj utrci drugačije, počevši od odlaska na Start, do scenografije na stazi (sjetimo se samo mrtvačkih glava), iznenađenjima, pa čak i opasnostima na divljim dijelovima staze. A tek maštoviti nazivi za kraću i dulju kategoriju. Pogledajte arhivu i uvjerite se…

Uglavnom, cilj je uživati na stazi, družiti se, imati tim ljudi i zajedno rješavati problem, jer nisu svi podjednako sposobni tjelesno & mentalno. No, nekako uvijek svi poludimo i trčimo za rezultatima, umjesto da pomalo opušteno uživamo u ljepotama na stazi i dragim ljudima oko nas. Adrenalin puca bolje od lovačke puške, i to vam je tako.

A sad malo moja sramota. 🙁 Izdvojio sam se iz vodeće skupine, jer su oni puno mlađi, brži, sposobniji i ostajem sam (kao Pale) na stazi, što je siguran recept za katastrofu. 🙂 Poslije 6. KT sam krenuo na spust i izašao na cestu. Ukratko, promašio sam skretanje i umjesto da se vratim i pokušam naći markacije, ludujem po asfaltu (tamo, vamo, pa opet tamo – joj) i gubim dragocjeno vrijeme & energiju. Nije mi pomogla ni činjenica, da sam u PRVOM raspisu utrke zapamtio jedan za mene važan detalj. A to je limit na duljoj stazi od 3 sata i 15 minuta, i da će u poretku biti samo oni koji dođu u tom vremenu, bez obzira na broj kontrolnih točaka! No, raspis je tijekom priprema za utrku promijenjen i ovo pravilo je ukinuto, a ja to nisam znao. Jesam najstariji i najgori u orijentaciji, ali sam vjerovao u ovo pravilo i potrudio se da stignem u limutu. Uzalud su me dečki na cesti vikali “nema markacija, NEMA markacija, vrati seeee” jer sam odlučio stići po svaku cijenu u zadanom vremenu. A onda nastupa glad, hladnoća, bezvoljnost… Samoća na stazi mi je najveća kazna. I tako… Pobjednik sam u svojoj kategoriji (jebala me i ta istina). Ma koga briga – bilo je dobro, ma vrhunski… 🙂

U galeriji se nalazi moj GPX trag i ukrao sam putanju sa Stave tj. ispravan trag od Krune Tomljanovića, za usporedbu. I nemojte misliti da sam ja najgori u orijentaciji i drugi su, samo šute i prave se pametni. Uvjeren sam, da većina sudionika nema pojma gdje se nalazi i zato je grupno trčanje važno. Više sivih stanica, više očiju, više sposobnosti, manje lutanja. Samo nekoliko sudionika ima osjećaj u prostoru, drugi ih prate i to vam je to… 🙂

Hvala organizatorima, čestitke najboljim sudionicima – vidimo se dragi moji.

Fotke i komadiće video zapisa je priložio i Mario Pavičić

Ako želite preuzeti neku fotku, dođite direktno na portal sa nekim web browserom, a ne preko glupog  Facebook emulatora.

Rezultati: https://www.stoperica.hr/rezultat/baranja-trail-2024/154

* * *

Ako trebate: webshop, web hosting, vlastiti server ili dizajn web prezentacije – pišite na info@midnel.hr i zatražite ponudu, jer Internet je naše igralište – https://midnel.hr