Biciklističko planinarenje

15.07.2022.

“Kada vidim odraslog čovjeka na biciklu, znam da postoji nada za spas čovječanstva” – Herbert George Wells.

Kako provesti svjetski Dan biciklista (16. srpnja) ako ne na biciklu. A ako to još napraviš kombinirajući sa svojom drugom omiljenom aktivnošću – planinarenje, dobiješ puno mogućnosti da u jednom danu posjetiš brojne lokacije koje su ponekad nedostupne automobilom ili autobusom. A možda postane i nova olimpijska disciplina – biciklističko planinarenje. 🙂

S biciklima na krovu auta otišli smo u Gorski kotar u mjesto Zamost. PD Tuhobić tamo ima planinarski dom, koji se nalazi doslovno 20 metara od granice sa Slovenijom. Biciklirati cestama Gorskog kotara, kombinirajući kupanja na rijekama i planinarenje na usputne zanimljive lokacije i vrhove na koje naiđemo – to je bila ideja.

Od Zamosta prema Čabru uz rijeku Čabranku. Kako se Čabranka ulijeva u Kupu nedaleko od Zamosta, praktično smo biciklirali cijelim njenim tokom do izvora. Prva destinacija – Čabar. Maleni gradić, dvorac Frankopana, izvor rijeke Čabranke. I u Gorskom kotaru se osjeća ova suša, izvor nije tako obilan vodom kao u rano proljeće. No lijepo je uređen, novi most ljubavi na samom izvoru je baš fora. Nastavljamo bicikliranje prema Prezidu, strmima prijevoja ne nudi drugu mogućnost nego vožnju brzinama 1 – 2. Cilj nam je Vražji vrtec, koji je jedna od kontrolnih točaka Goranskog planinarskog puta. Došavši podno gore, parkiramo bicikle i strmim usponom se penjemo gore. E sad, je li ta lokacija dobila ime zbog te uistinu neobične kombinacije stijena i drveća ili zbog poskoka koji nas je lijepo dočekao gore, stvarno ne znam. No, podatak da se tu nalazi i rimski limes, ostaci zidina iz rimskih vremena govori o važnosti tog područja (toponim Prezid upućuje na rimski limes).

Nastavljamo dalje prema Tršću i planinarskom dom Farbežari. Parkirajući bicikle kod doma krećemo na vrh Rudnik (1.052 m), koji je kontrolna točka i HPO i GPP. Strm uspon doslovno skijaškom stazom je baš onak..dosadan, nikad gore doći. Povratkom u dom, duži odmor uz ugodan razgovor s domaćinom i savjetima što i kako dalje..pa nastavljamo prema Malom Lugu. Usput naletimo na vidikovac Žignani zdenac. Za posjetiti tu lokaciju potrebno je jedno 100 metara skrenuti s ceste. Znači, kad smo to vidjeli, odmah je pala odluka..ovdje ručamo. Sjenica, klupa sa stolovima i pogled na vrhove…

Spuštanje biciklima prijevojem prema Malom Lugu je sigurno puno bolje nego penjanje. 🙂 Neprekidno si na kočnici, do razine da ti ruke utrnu.

Od Malog Luga skrećemo nazad prema Zamostu, kako bi posjetili izvor Gerovčice, potoka koji se svega nakon 2 km ulijeva u Čabranku. S razlogom je PD Tuhobić otvorio novu poučnu stazu koja vodi do tog izvora. Uz sami potok do stijene na Svetoj Gori ispod koje je izvor, stari mlin i pilana, gledaš i diviš se..
I napokon kupanje na Kupi. Nakon 65 km vožnje biciklom i planinarenja te skoro 2 km dobivanja/gubitka nadmorske visine, hladnoća Kupe jako godi. Mislim, ne godi jer je Kupa na tom dijelu, svega 7-8 km od izvora led ledeni, al izdržiš jedno 5 sekundi pa izletiš van…

Drugi dan odlazimo u Delnice, uz usputnu posjetu Delničkom slapu. Kao što sam rekao, suša je.. Jedino se iz visine stijene možeš nazrijeti ljepotu destinacije kad je pun vode.

Bicikliramo do planinarskog centra Petehovac. Usput se penjemo na Črmužov vrh (1.104 m), novu kontrolnu točku HPO. Pogled s planinskog centra na Delnice je fantastičan, za lijepog vremena se vidi i Triglav. Obavezno posjetiti i Jagodinu stijenu…

Povratak u Delnice… pa kući. Kako su gužve na autoputu, lagano putovanje alternativnim cestama je svakako bolja opcija. Prema tamo smo išli uz rijeku Unu, preko Hrvatske Kostajnice i Dvora. U povratku uz rijeku Mrežnicu i Dobru… sa stajanjem na kupalištu u Dugoj Resi.

Ivan Lončarić

* * *

Ukoliko trebate: webshop, web hosting, cloud, VPS, izradu, dizajn i održavanje web stranica – obratite nam se sa povjerenjem, jer Internet je naše igralište – midnel.hr