Uvod u anatomiju (uspon na Anića kuk)

05.11.2009.

anica_kukZbog obilnih kiša koje ovih dana lijevaju na i ispod Velebita, Šapicu su od nedjelje stacionirane u Svetom Filip i Jakovu gdje strpljivo iščekuju prve naznake poboljšanja kako bi se stvorili preduvjeti za bilo kakav pohod, kad već ne možemo u dva dana jurišati na vrh. Jutros je kiša napokon stala, pojavilo se sunce i lijepo plavo nebo, temperatura je malčice skočila, čak se cvrkut ptičica mogao zamijetiti.

Uslijedilo je brzinsko dovršavanje neodgodivih poslića i sumanuta vožnja auto cestom od Sukošana do Maslenice.

Naša planerica pohoda i putešestvija, zamislila je nekoliko ruta ali je u konačnici odlučila da to bude uspon  na Anića kuk, koji na prvi pogled i nije nešto i zvuči napola smiješno. Platite upad u kanjon Velika paklenica, 2 x 20kn, malo se penjete popločanom stazom i zatim preskočite potočić i skoknete na 712 m/nv. Malo kilometara i malo metara nad morem, tako je barem u teoriji ali u praksi situacija znatno teža i nepovoljnija. Naša je mala avantura stoga potrajala punih 6 sati, jer potok u ovo doba godine obiluje vodenom masom i najbolje bi se mogao iskoristiti za pogon golemih torkula i mljevenje maslina i žitarica…

Na prvom odvajanju odustajemo od preskakanja vodene bujice i nastavljamo kanjonom i razmatramo alternativne pravce, na drugom skretanju prema Jurlinama, odakle bi dalje na Anića kuk, odlučili smo pregaziti nabujali potok. Ivona je skinula cipele i čarape te zasukala hlače do koljena, a ja sam krenuo obuven u preskakanje sa kamena na kamen. I dok Iv hrabro gazi ledenu vodu uz glasno negodovanje, ja sam na jednom mjestu uspješno natopio cipelu i hlače vodom, no bitno je da smo oboje uspjeli preći na drugu stranu. 😉 Popravljamo šminku i krećemo na uspon sa nebrojenim serpentinama i po skliskom kamenju. Taj dio staze od potoka pa sve do križanja Jurline, Seline, Starigrad i Anića kuk poznajemo od prije jer smo već imali čast pohodili je vraćajući se sa Crnog vrha – tom prigodom smo svečano obećali da tom stazom više nećemo na spust, a kamoli na  uspon… Duga kosa – kratka pamet, pohodili smo taj dio opet i tamo i nazad, i ništa nam nije. 😉

Dodatni problem predstavljala nam je stara planinarska karta Velebita, na kojoj nisu ucrtane novo markirane staze. Na sreću pokazalo se da su markacije na Velebitu iznimno dobre, intuitivne i vrlo gusto raspoređene, te da su “kozje” staze s naše karte prave pravcate markirane staze. Tijekom pohoda nije bilo nedoumica jer su markacionisti odradili svoj posao na uistinu zavidnom nivou – kapa dolje! A mi ćemo morati osvježiti svoje planinarske karte, novim izdanjima.

Na stazi smo spazili jednu veliku i napola zazidanu špilju pa smo je malčice istražili, zatim jednu vrlo usku i duboku jamu koja je na sreću zagrađena povećim kamenom, jednog prekrasnog i ogromnog daždevnjaka i nekoliko puževa. Ni traga Divokozama, Divljim svinjama i Medvjedima. 🙁 Dobro ove zadnje baš niti ne želimo susresti ali Divokoze bi bilo lijepo ponovno susresti i fotkati, a po čokoladnim kuglicama 😉 koje ostavljaju iza sebe očito ih ima u količinama. Imali smo dosta teškoća sa blatom na stazi koje nismo mogli zaobići tako da su nam cipele opako proklizavale na ionako skliskim stijenama.

anica_kuk_3Kada smo napokon dostigli maksimalnu visinu na tom području, bili smo prisiljeni krenuli na spust i obilaženje koji je bio uvertira za uspon na vrh Anića kuk. Uh, nimalo zabavan dio… Prošli smo i to, i eto nas u podnožju ogromne kamene gromade, koja bi bolje sjela alpinistima nego nama planinarima. Pokazalo se da su nam ruksaci preteški, štapovi suvišni, a najviše su nam smetali oni naši ogromni fotoaparati. Ivona je prva odbacila štapove i spremila kameru u ruksak, a ja sam nastavio uspon na sve četiri, pazeći na Pentaxa i na štapove, koje sam u konačnici morao ostaviti na jednoj stijeni. Pokazalo se da je zadnjih stotinjak metara nadmorske visine stijena iznimno zahtjevan, oštar, sa puno rupa i opasnih mjesta, nešto poput škrapa, pa se planinarenje pretvorilo u alipinistički škraping. Pojavila se potreba za rukavicama i odbacivanjem sve opreme, ali smo ipak uspjeli doći do metalne kutije sa raznim papirima i reklamama iznad koje se nalazi zabetonirani žig za našu  planinarsku obilaznicu – hip, hip, hura. Tamo smo ostavili svu opremu osim fotografskih kamera i krenuli na zadnjih 15-tak metara uspona.

A što da Vam kažem, Anića kuk je mali, malecki vrh ako pogledamo nadmorsku visinu ali je zato po težini i nepristupačnosti meni do sada najteži osvojeni (dobro, dobro pohođeni) vrh uopće. Imam premalo planinarskog iskustva da bih mogao realno komparirati vrhove, zato ponavljam ovo je za mene bilo veliko iznenađenje u smislu težine, ljepote i uloženo/dobiveno. Nisam imao pojma da nas tako mali (dobro ne baš mali) komadić stijene, može tako namučiti i zadiviti svojom ljepotom i dakako pogledom. Na vrhu sam ispucao tri filma 🙂 i jedino me Ivonina glad natjerala na spuštanje do baznog logora gdje su nas dočekale ogromne lepinje, namazni sir, pršut i kulen, pa smo krenuli na uništavanje najobilnijeg planinarskog obroka do sada. As ti gospe što se tu na moru i planini dobro živi! 😉

Pakiramo se i krećemo nazad, a crni oblaci se polako primiču, baš kao i onda kada smo išli na Crni vrh. Spustili smo se u podnožje po iznimno oštrom i opasnom dijelu i krenuli nazad, kada su počele prve kapi kiše. Pada temperatura i malo vidljivost pa stavljamo u pogon ogromne kabanice koje pokrivaju sve osim nosa i koljena. 🙂 Ja nosim fotić od 20cm duljine na grudima pa mi kiša zaobilazi koljena, a Ivona sprema svoju makinu u ruksak i dolje stiže mokrih hlača… Pokazalo se da i fotoaparati (ako su dovoljno veliki poput mog) mogu dobro poslužiti u obrani od kiše! 😉

Potok smo ponovno svladavali svako na svoj način i dok nas kiša neumorno pere, jurišamo do auta onom groznom popločanom stazom u kanjonu, koju su radili ne znam kome i ne znam zašto. Možda sirota staza i nije tako loša za strane i domaće turiste koji prehodaju tih preko nekoliko stotina metara dolje i gore, ali na kraju cijele balade i mnogo sati hodanja staza i ja nismo ostali u ljubavi.

Rezime ove priče glasi: izniman pohod, izniman vrh, iznimna planina. Da smo potok uspjeli preći na prvom prijelazu, uštedjeli bismo najmanje dva sata hoda, ovako smo pohodili Anića kuk zaobilazno na puno teži i svakako zanimljiviji način, što i Vama želimo. 🙂

Upsss zaboravio sam staviti poveznicu na fotogaleriju i preko nekoliko fotografija koje su direktno u svezi sa ovim pohodom – što evo sada činim. 🙂

* * *

Ukoliko trebate: webshop, web hosting, cloud, VPS, izradu, dizajn i održavanje web stranica – obratite nam se sa povjerenjem, jer Internet je naše igralište – midnel.hr